KR - Designet til en ny og global fremtid

Store mål med en stærk og international profil

KR er en produktionsvirksomhed, der siden 1970 har skabt kvalitetsudstyr og innovative løsninger til hospitals- og plejesektoren i Danmark. KRs store succes er deres evne til at være foran og udvikle produkter, der både tilgodeser slutbrugeren og plejepersonalts behov og krav.

Målet for KR var at indtage det globale eksportmarked, og blive en konkurrencedygtig profil i hele Health and Care-branchen. En vigtig del for at nå målet var, at KR fik styrket og fornyet sit ansigt ud ad til. Fornyelsen skulle både understøtte målsætningen, og markere en ny udvikling KRs lange og succesfulde historie.
















Nyt navn, logo og visuelle identitet, der er skabt til opmærksomhed.

I processen hjalp vi med navneforandringen til K.R. – et kort navn der fungerer internationalt, og stadig hylder det oprindelige virksomhedsnavn. 
Ligesom navnet ville skille sig ud, skulle det nye logodesign også skabe opsigt og opmærksomhed. Værdien i K.R.s nye logo er dets evne til at bryde med de meget traditionelle logoer i branchen. Logoets farve og design er særligt udvalgt til at fungere digitalt og på K.R.s udstyr i praksis. Synligheden af logoet gør det til et let genkendeligt varemærke, der står for kvalitet og godt håndværk fra alle medarbejderne i K.R..

Udfra logoet blev K.R.s visuelle identitet udviklet til at have de samme kvaliteter, og samtidig afspejle K.R.s vision og værdier.

Hjemmesiden er udviklet og designet omkring hele K.R.s fortælling og historie. Her er både produkterne og de særlige løsninger i fokus, men også medarbejderne, hvis arbejde gør en forskel for alle der anvender K.R.s produkter i deres hverdag. Det er den faglige stolthed, håndværket og kvaliteten, der skulle vises på en tydeligt i hjemmesidens design.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Brandfarverne og deres funktion

KRs brandfarver er nøje udvalgte til at skille sig ud, være genkendelige og til at have en mere praktisk funktion for KRs kunder.

Da KR har forskellige produktkategorier, Hospital, Pleje, Psykiatri og Handicap, inddeler farverne med lethed kategorierne. Farverne understøtter visuelt hver kategori, hvilket gør det brugervenligt og nemt for kunderne at identificere kategorierne – både på hjemmesiden og i KRs markedsføringsmateriale. Ved at forstærke kategoriseringen med farverne, er det også mere overskueligt for de udenlandske kunder, at finde det de søger. Farverne guider kunderne, uanset hvilket land eller sprog der tales.

Orange farve
Image
Image
Image

Succes med en levende visuel identitet

Det spændende ved KR er også den måde de har taget ejerskab og integreret deres visuelle identitet, som vi har udviklet og designet. Lige fra skiltningen, markedsføringen, logoet på deres biler - til mapperne på kontoret, holder KR den skarpe stil. Det er sådan den visuelle identitet bliver levende og udvikler sig, når der arbejdes videre med den ude i den virkelige verden, hvilket KR har formået.

For kunderne betyder det en gennemført og sammenhængende oplevelse, der gør KR til en tydelig og stærk profil.

I dag er KR anerkendt som et solidt brand i branchen. Også i medierne er KR kendt for deres unikke udvikling af kvalitetsprodukter og velfærdsteknologi.

Image

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

Hvad kan jeg hjælpe dig med?

Indtast dit navn

Forkert e-mail adresse

Indtast besked